این بارِ سنگین، سبک نمیشود
پایان زندگی داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدیفر بسیار تلختر و تراژیکتر از عقوبت سینماییاش بود…
نگارندۀ صدا
استاد شوخ و بشاش بود و قیافه نمیگرفت. برعکس، اجازه میداد که در حضورش راحت باشی…
پس از چهل سال
از 1354 تا 57 دیگر خبری از آن فیلمهای موج نو نبود. پس از انقلاب، فیلمها فقط با آرایههای انقلابی رنگ عوض کرده بودند…
سينما همهٔ سينماست
و اما جشنوارهٔ فیلم فجر… زمانی این جشنواره، همهٔ سینمای ایران بود…
باریکۀ رنج و خون و شاید امید
ما سالهاست که هنگام رخدادهای غیرسینمایی – حوادث طبیعی و سیاسی و اجتماعی – از دریچهٔ سینما به آن رویدادها میپردازیم…